אפשרות חדשה ב-Whatsapp – לקנות בתוך הרשת החברתית עצמה!

וואטסאפ תוסיף פיצ'ר חדש שיאפשר מעתה לערוך קניות אונליין בתוך האפליקציה עצמה. תכונה זו, שנמצאת כבר בפייסבוק ובאינסטגרם, תאפשר לוואטסאפ להכניס כסף לחברת האם שלה, פייסבוק, לאחר 7 שנים בהן היא בבעלותה ואיננה רווחית. אז מה זה יאפשר לנו?

"וואטסאפ שופ" הוא שמו של הפיצ'ר החדש, שמשמעותו הוא בעצם שילוב של חווית הקניות בתוך הרשת החברתית במרחב בדיגיטלי. הפיילוט נערך בהודו בהצלחה גדולה, וכעת הושק כבר בארה"ב וצפוי להגיע למדינות נוספות בקרוב לפי הכרזתו של מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק.

הפיצ'ר יאפשר להיכנס לוואטסאפ ולבחור את המצרכים שלכם. כאשר תשלחו זאת לעסק, הוא יענה לכם בלינק לתשלום, וכאשר תשלמו, ההזמנה תצא לדרך. כל זאת כאמור בתוך תחומי באפליקציה מבלי לצאת ממנה כלל.

אנו מכירים כבר את החנויות באינסטגרםף את פייסבוק מרקטפלייס, וזהו בעצם הצעד הבא של קניות האונליין. מיליוני אנשים המשתמשים בוואטסאפ, ורבים מהם עדיין אינם קונים באינטרנט, יונגשו עתה לאפשרות זאת. הרווח לחברה יאסף מהעמלות שיגבו מבתי העסק, אף שכרגע החברה ויתרה עליהן כדי "לתמוך בהתאוששות הכלכלית" עד יוני 2022, בשל מגפת הקורונה.

זה יהיה סופן של כל החנויות האינטרנטיות- כל תהליך בדיקת המוצרים, השיח עם המוכר, התשלום, וההזמנה יתאפשרו דרך האפליקציה, בכל הפלטפורמות שלה, בצ'אט, בעל פה ובווידאו. לא יהיה צורך כלל לצאת מתוך האפליקציה של וואטסאפ בכל שלבי ההזמנה.

אז איך באמת עושים את זה?

ראשית, יש להיכנס לבית העסק בתוך רשימת אנשי הקשר. המוכר יעלה קטלוג של מוצריו לחשבון העסק, והקונה ויוכל להיכנס אליו, לדפדף בו וללחוץ על כפתור ההוספה לעגלת הקניות. אם ירצה לשאול משהו יוכל לשלוח הודעה לעסק כדי לברר את הדבר. כמו בכל חנות דיגיטלית, הוא יוכל להציג את העגלה, ולערוך את תוכנה. לאחר שליחתה, בעל העסק יקבל את ההזמנה, וישלח לינק לפרטי תשלום בחזרה, בתוך הוואטסאפ לקונה. כך תתבצע הקניה כולה בתוך האפליקציה.

פיצ'ר נוסף שהוצע על ידי פייסבוק השבוע הוא בחנויות האינסטגרם- אפשרויות למציאות רבודה שמשפרת את ההתאמה ומציעה פריטים דומים לאלו שבחנו ומעניינים אותנו, חיפוש ויזואלי המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית, המאפשר להתאים דברים לגוונים מסויימים של מוצרים אחרים ועוד רבים. פורסם גם כי מתעתד להגיע פיצ'ר של תילום מוצר וחיפוש אוטומטי שלו באינטרנט. פיתוחים אלו יאפשרו לקונים להיחשף לקטלוגים המותאמים אליהם אישית, לפי תחומי העניין שלהם והרלוונטיות שיש בהם לכל אדם.

פייסבוק אינם הראשונים שחשבו על האפשרות לשלב קניות בתוך הרשת החברתית. כבר בשנה שעברה פינטרסט הציעה חנויות בהם ניתן לעיין במוצרים במלאי על ידי פונקציית החיפוש שלהם. פייסבוק פרסמה בהודעתה כי מתוך הבנה שהרגלי הקניה והצרכנות השתנו דרמטית בעשורים האחרונים "אנחנו מאמינים שהמעבר לקניות מקוונות וחברתיות אינו זמני".

כעת, הגיע הזמן מבחינת חברת פייסבוק להחזיר את ההוצאה של 22 מיליארד הדולר שהוציאו בשנת 2014 על קניית חברת וואטסאפ. עד כה החברה, שמעבירה 100 מיליארד הודעות ביום של 2 מיליארד משתמשים, לא הניבה הכנסות כלל. עכשיו, הם מקווים, ההשקעה תחזיר את עצמה בגדול.

הירשמו לקבלת עדכונים שוטפים:
Ledger - Crypto Beginners Pack
Cryptohopper